22 januari 2010

Jag gick in på Akademibokhandeln idag...

MISTAKE!

Jag kunde inte låta bli att köpa ytterligare en bok, The Navigator av Clive Cussler. Den har jag försökt moocha till mig på BookMooch men alla som hade den bor utanför Sverige och skickar bara inom det egna landet (eller, det var några som var "possibly inactive" och då vill jag inte chansa på att moocha). Så nu när den stod där och var blank och fin i hyllan...

Dessutom förhandsbokade jag George Manns senaste bok Ghosts of Manhattan (ej en del i Newbury & Hobbes Investigations, utan fristående) på BookDepository. Den kommer ut i maj.

10 kommentarer:

Vixxtoria sa...

En del av mig önskar på fullt allvar ibland att det kunde finnas något system med fotboja som utlöste ett alarm om man kom inom 30 meter från en bokhandel. Jag skulle lätt kunna spara till en semesterresa till hela familjen på det sättet.. Och så skulle man förstås få lägga in en blockering på alla nätbokhandlar och gå ur bokklubbarna...

Men grattis till inköpet; det verkar vara en bok du väntat på länge!!

Anita sa...

Man må aldri, aldri gå inn i bokhandler, eller på nettbokhandler for den saks skyld. Det finnes alltid bøker som roper "kjøp meg!"...

Cicci sa...

Själv har jag "köpstopp" på böcker just nu, inte så mycket av ekonomiska skäl utan att jag har alldels för många böcker som jag inte har läst. Jag har böcker som jag köpt på 80-talet som jag inte läst än!
Men det finns dock några undantag: Bokrean, böcker till bokcirklarna jag är med i och kurslitteratur.
Jag har alltså inte köpt en enda bok än i år!
Jag hör alltså även jag till dem som dras som en magnet till försäljning av böcker oavsett om det är på nätet, en bokhandel eller begagnad litteratur (för att inte tala om när biblioteket har sina utförsäljningar för 1 kr-5 kr st).

BookMooch var något nytt för mig, måste genast kolla upp vad det är!

Martina sa...

Vixxtoria: ja, ibland hade det nog varit bra...

Anita: de ropar hela tiden! Men jag är faktiskt rätt bra ändå på att ignorera dem, jag går nämligen in på Adlibris flera gånger om dan men jag beställer förstås inte böcker flera gånger om dan. =)

Cicci: jag har också alldeles för många böcker som jag inte läst än (ingen från 80-talet dock), men men personliga teori är ju att man måste hamstra böcker för att ha nåt att läsa efter katastrofen, när inga nya böcker kommer att tryckas.

BookMooch (www.bookmooch.com) är en mycket bra uppfinning. Det finns en ganska nystartad svensk variant också, men jag kommer inte ihåg vad den heter.

C sa...

Jag älskar verkligen clive cusslers böcker. Har bara läst två eller tre kanske det är. men man fastnar direkt =)

Camilla sa...

Jag försöker så mycket som möjligt att försöka handla böcker pga att min man tycker att det är alldelse onödigt. Håller delvis med honom så därför är biblioteket ett välbesökt ställe, och jag lånar alldelse för många böcker som jag inte hinner läsa ut.
Egentligen skulle jag säga dig att även om jag var lite sen så har jag nu läst ut Pengar och ska snart blogga om den plus att jag ska se om jag kan låna Lagerlöf nu och fortsätta att följa med i din utmaning i år med./Camilla

blogg.aftonbladet.se/camilla

Arina sa...

Jag har inget problem med att gå in i en vanlig bokhandel eftersom jag sällan hittar något jag vill ha förutom en eller annan jättedyr fotobok som jag ändå inte har råd med.

SF-bokhandeln däremot är helt omöjlig att besöka utan att köpa något.

Martina sa...

C: ja, jag började läsa dem eftersom det var i princip de enda böcker min dåvarande pojkvän ägde, men jag fastnade för dem nästan omgående. =)

Camilla: jag lånar mycket på biblioteket också, men just nu har jag så många olästa hemma att jag varken borde köpa några nya eller låna några... jag har lagt till din länk under mitt inlägg om Pengar.

Arina: jag brukar faktiskt kunna motstå att köpa nånting när jag går in på en bokhandel i vanliga fall, men just den här boken hade jag velat ha ett tag. SF-bokhandeln finns lyckligtvis (eller tyvärr, tycker jag nog snarare) inte här och 90-140 mil är lite långt att åka för att köpa böcker. ;)

Men när jag var i Malmö förra påsken så gick jag förstås på SF-bokhandeln och kom ut med tre böcker samt en film.

Fia sa...

Haha, gillar subtiteln.. Miistaaake! ;)

Zachan sa...

Besök i bokhandlar och näthandlar är alltid farliga. Man hittar så mycket bra som gärna följer med hem. Det jobbigaste är att de ofta får stå i väntekö i bokhyllan innan de läses. Men jo ofta följer fler böcker med hem än planerat vid sådana besök.