19 januari 2010

Kreativ blogger

Ingrid och Matilda har tilldelat mig varsin kreativ blogger-award, tack tack! Nu är det meningen att jag ska berätta sju saker om mig själv och sen ge awarden vidare till sju andra bloggare. Hm...

1. Det bästa (fikabröd) jag vet är hembakta kanelbullar, annat fika kan jag tacka nej till men ALDRIG kanelbullar.
2. Jag avskyr chick lit och romantiska komedier, inte så mycket p.g.a. "the sappy love stories" utan p.g.a. att de blir så pinsamma för det mesta. Skämskudde!
3. Jag kan inte låta bli att blanda in engelska ord och uttryck i både tal- och skriftspråk. Jag och sambon pratar ibland med varandra på engelska trots att vi båda är svenskspråkiga...
4. Mitt drömjobb är vad som helst där jag inte behöver prata med fler än fem personer på en hel dag. Och nånstans där jag får sitta ner.
5. Min absoluta favoritfärg är grönt i olika nyanser, och sen kommer lila (mörklila och plommon mestadels).
6. Jag älskar allt som är prickigt, och i något lägre grad randigt. Överhuvudtaget gillar jag mönstrade saker i t.ex. inredning, samt starka färger och lite missmatch, blingat och kitschigt. Tyvärr hatar min sambo allt sånt, vilket är anledningen till att vi önskar oss separata arbetsrum.
7. Om jag vann en miljon skulle jag resa till Japan. Eller, först skulle jag betala av studielånet, sen skulle jag resa till Japan och bo där i minst två månader.

Sen det här med att dela ut awarden till sju andra bloggare. Det skippar jag, istället ger jag den till alla bloggar i min blogroll - ni finns ju där för att jag gillar er!

5 kommentarer:

Hellre barfota än boklös sa...

Jag hade tänkte skriva din blogg på min lista som jag vil ge en award men eftersom du redan fått en så fick det bli en annan blogg. Men här får du min motivering i alla fall: För att du var en av de första bokbloggarna som jag började läsa och efter att ha läst din blogg under drygt ett år bestämde jag mig för att själv börja blogga.

Matilda sa...

Så trevligt att vi är många som gillar din blogg! Nu har du fått den här utmärkelsen av mig också! :)

Hermia Says sa...

Vad smart du är! Och tack :-)

Maria sa...

Här är en till som gillar prickigt! =)
Grattis till awarden!

Martina sa...

Maria: ja, jag läser din blogg för att jag älskar dina pryttlar, så mycket färg och prickar!