24 augusti 2008

Veckans lästrio 11

Ämnet för denna lästrio är tantsnusk, även känt som FNL - flärd, njutning, lidelse (eller förälskelse, nöje och lyx).
  • Jackie Collins - Lucky. En bok från mammas bokhylla som jag läste otaliga gånger. Jag vet inte varför jag gjorde det, för egentligen var den ju allt annat än bra... Men den lockade likafullt.
  • Barbara Taylor Bradford - Håll drömmen levande. Kanske inte tantsnusk egentligen, men FNL tycker jag nog att det kan klassas som. Håll drömmen levande är en av böckerna om Emma Harte, och den läser jag fortfarande om då och då.
  • Jean M. Auel - Grottbjörnens folk. Tantsnusk? Jorå. Här snuskas det friskt, och jag har läst den första boken i serien flera gånger trots att jag egentligen bara blev förbannad på den.

2 kommentarer:

Fia sa...

Jag kanske inte skall säga så mycket eftersom jag inte läst böckerna om Emma Harte utan endast sett miniserien, men jag hade inte satt den under tantsnusk... den fokuserar inte speciellt mycket på passion och kärlek utan mer om hennes strävan efter att göra något av sitt liv... Men den kanske hamnar i det facket automatiskt pga. att Bradford är en tantsnusk-författare utan dess like...

Martina sa...

Kanske inte tantsnusk, men FNL-litteratur tycker jag nog att det är. (Särskilt om man använder det som förkortning för förälskelse, nöje och lyx...)