25 augusti 2010

Hoppsan

Ett snabbt besök på Reprisen (återvinningsmarknaden) i Öjebyn på lunchen och jag är åtta böcker rikare, men bara 24 kr fattigare:
  • Johan Theorin - Skumtimmen (inbunden)
  • Alice Walker - Purpurfärgen (pocket)
  • Judith Lennox - Alla mina systrar (pocket)
  • Carin Gerhardsen - Pepparkakshuset (inbunden)
  • Ray Bradbury - Den illustrerade mannen (pocket)
  • Ray Bradbury - Invasion på Mars (pocket)
  • Ray Bradbury - Oktoberlandet (pocket)
  • William D. Blankenship - Yukon Gold (inbunden)*
*Yukon Gold har en historia bakom sig, annars hade jag aldrig köpt den. Det är nämligen så att min farmor och farfar hade den i bokhyllan och jag läste den varje gång jag var där. (Jag tror i och för sig att mamma kan ha haft den i bokhyllan också, jag har iallafall ett starkt minne av att vi har haft den hemma, men det var hos farmor och farfar jag läste den först.) Det var den och Pip-Larssons, typ. Så naturligtvis var jag tvungen att köpa den när den nu stod där.

2 kommentarer:

Pia sa...

Vilket klipp du har gjort idag. Det är bara att gratulera.

christofferklang@hotmail.com sa...

Yukon Gold stod i bokhyllan i mitt föräldrahem när jag växte upp. Det var nog en av de första "vuxenböcker" som jag läste, kanske i 10-årsåldern. De var nog liksom många andra i början av åttiotalet med i en massa bokklubbar och jag tror nog att den boken fanns i ett antal svenska hem.
Nu är det så illa att mina föräldrar har gett bort alla sina gamla böcker till Röda Korset, trots att jag sa att jag ville ta en titt och välja ut vad jag skulle vilja ha kvar innan de gjorde det. Men det glömdes bort!:-(