6 augusti 2010

Bokbloggsjerka del 2

Veckans fråga lyder som följer:

Berätta om boken/böckerna du läser just nu.

Jag har ganska nyss börjat på vampyr/virus-eposet The Passage av Justin Cronin (som jag fick min praktikplats att köpa in innan jag började jobba i Piteå, mycket praktiskt). 700-nånting sidor, på engelska (rätt så liten text är det också, så att det får plats så många ord som möjligt per sida), med ett antal olika huvud- och bipersoner som jag än så länge inte fått nån riktig ordning på. Fast jag har bara kommit till sidan 138 eller så än så länge, det var det där med att hinna läsa också.

Hittills tycker jag att det är väldigt bra, men det tar lite tid innan saker kommer igång riktigt känns det som. I och för sig har ju Cronin drygt 600 sidor kvar att fylla ut.

Som kvällslektyr har jag ack så sönderlästa men nostalgimysiga Godnatt Mister Tom av Michelle Magorian. Det var ju flera månader sen jag läste den sist.

2 kommentarer:

www.bokfavoriter.blogspot.com sa...

Åh, Godnatt Mister Tom kan man läsa hur många gånger som helst! Jag läser den då och då för mina elever, lika mycket för min egen skull som för elevernas... Vad tycker du om Michelle Magorians övriga böcker?

Martina sa...

Jag har faktiskt bara läst En liten kärlekssång av de övriga. Den är bra, men inte lika bra som Godnatt Mister Tom.