12 juni 2010

Absolut livsfarligt

Idag satt jag i sköndisken hela dagen (det är alltså infodisken på skönlitteraturen) och det var inte så jättemycket folk så jag började titta på ungdomsböckerna, jag är så dålig på det där med ungdomsböcker så jag måste läsa lite fler såna för att ha nånting att rekommendera. Jag fick ganska snabbt ihop en intressant trave att ta med hem. =)

Tom Becker - Darkside
Gillian Cross - Den gömda skogen
Magnus Nordin - Huset vid vägens slut och Svart drama
Celia Rees - De försvunna
Mårten Sandén - Den femte systern

Dessutom hann jag med att läsa två lättlästa ungdomsböcker när det var som lugnast, recensioner av dem kommer.

5 kommentarer:

Zachan sa...

Celia Rees böcker "Häxa" och "Häxa bortom tiden" är väldigt bra och superspännande. De läste jag när jag var liten.

Och Gillian Cross's New World har jag också för mig är en bra bok.

Martina sa...

Jag har tittat på både Häxa och New World, båda låter bra. Men jag tar dem senare, just nu har jag alldeles tillräckligt att läsa. =)

Maria sa...

Vet hur det är. ;) Den femte systern är bra, btw.

BokMamma sa...

Magnus Nordin är en av mina favoritförfattare när det gäller ungdomsböcker. Huset vid vägens slut är bra och den brukar jag rekommendera annars tycker jag att hans Förföljaren är riktigt bra.

Martina sa...

Maria: Du vet väl att det finns en uppföljare? Det viskande barnet heter den.

BokMamma: jag tog bara några av Nordins böcker som vi hade inne (och som jag tyckte lät bra när jag läste baksidestexten). Förföljaren ska jag kolla upp senare.