9 februari 2010

Tematrio - Olästa klassiker

Förra veckans tematrio var lite annorlunda eftersom den handlade om böcker man INTE har läst.

Berätta om 3 klassiker ni planerar eller åtminstone funderar på att läsa.
  • Selma Lagerlöf - Jerusalem. Den står i bokhyllan sen ett år eller två tillbaka, jag fick den av en fellow bokbloggare men än har jag inte kommit mig för att läsa den.
  • Hjalmar Söderberg - Den allvarsamma leken. Står också i bokhyllan och det är många som har hyllat den, men jag blir liksom aldrig sugen på den.
  • Karin Boye - Kallocain. Återigen, finns i bokhyllan. Varför jag inte gett mig på den än vet jag faktiskt inte, det är ju en bok som man bara måste läsa.

2 kommentarer:

Cinnamon sa...

Jag funderar på satt läsa:
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg
Pickwick-klubben av Charles Dickens och Moby Dick av Herman Melville. Men det finns ju så många andra böcker. Har läst Den allvarsamma leken och blev mycket tagen av den. Rekommenderas verkligen!

Martina sa...

Pickwick-klubben började jag på i höstas, men jag läste bara de första fem kapitlena eller så. Jag var inte så sugen på att läsa vidare helt enkelt.