11 februari 2010

Bokrea!

Nu kan man förhandsbeställa reaböcker på både Adlibris och Bokus. Böckerna skickas förstås inte förrän den officiella reastarten den 25 februari.

*Uppdatering* Det fanns väl inte så jättemycket som jag var intresserad av, men jag beställde iallafall sex böcker från Adlibris:
  • Ruth Rendell - Not in the Flesh, 29:-
  • Cora Sandel - Alberte-serien, 19:-
  • Eva Ibbotson - Den stora spökräddningen, 39:-
  • Donna Leon - Suffer the Little Children, 29:-
  • Sarah Waters - Nattvakten, 29:-
  • Geraldine Brooks - People of the Book, 29:-
Det känns mest ekonomiskt att köpa engelska titlar på rean, de är ju dyrast i vanliga fall. Och nu märkte jag att jag bara beställt böcker av kvinnliga författare. =)

8 kommentarer:

Emelie sa...

jag hittade ingenting alls på rean /:

fast det är nog lika bra, jag har inte plats för fler böcker (:

BokMamma sa...

Jag säger bara, Äntligen :)
Ska genast gå in och se om det finns något intressant.

Anonym sa...

Jag beställde också böcker idag, bl.a Alberte-serien.
Tycker att det fanns ovanligt mycket engelska böcker i år också, speciellt hos Adlibris. Kanske säljer de mer engelska böcker även i Svergie numera?

Fia sa...

*rusar genast dit*

Lyrans Noblesser sa...

Jag har hittat massor, tack för tipset!

Martina sa...

Emelie: plats? Nu förstås jag inte. =) Det har inte jag heller...

BokMamma: ja, jag har ju varit in och kikat på Adlibris i flera dagar nu för att se om de inte börjat med förhandsbeställningar ännu. ;)

Bokstävlarna: jag tror nog att det säljs mer engelska böcker nuförtiden. Förra året hade de också rätt mycket på engelska, och de är ju (som sagt) de böckerna som känns mest värda att köpa.

Fia: skynda dig! =)

Lyran: bra att nån hittar mer intressant än jag gjorde - fast jag kollade förstås i princip bara skönlitteraturen. Nog hade jag kunnat beställa en massa kokböcker etc. men det har jag egentligen inte råd med.

MariaH sa...

Man kan förhandsbeställa på bokia med... fast jag har försökt behärska mig iår.

Zachan sa...

Åhh, Eva Ibbotsen! Hennes böcker tyckte jag väldigt mycket om som yngre! Hon har en så bra fantasi och kan uttrycka den på ett så bra sätt :)

Trevligt att se att det är fler som tycker om henne :)