8 augusti 2007

Räd på biblioteket

Nu har jag lånat ett antal böcker på biblioteket som ska läsas igenom. De flesta är tips som jag fått från bokfemmor, nån hittade jag på Adlibris (brukar kolla igenom deras nyheter etc. för att få tips på böcker och sedan låna dem på bibblan) och några plockade jag bara på mig för att de verkade bra (bland annat Indridason, som jag läst en bok av tidigare).

Nu har jag följande böcker hemma:
  • Jean-Christophe Rufin - Globalia
  • Arnaldur Indridason - Kvinna i grönt
  • Audrey Niffenegger - Tidsresenärens hustru
  • Patrick Süskind - Parfymen - berättelsen om en mördare
  • Carina Burman - Cromwells huvud
  • Ann Cleeves - Svart som natten
  • Sandra Kalniete - Med högklackade skor i Sibiriens snö
  • A.R. Yngve - Terra Hexa
  • Ben Elton - Dödskänd
  • P.J. Parrish - Utan skuld samt I månens skugga
Jag återkommer med rescensioner senare! Bara 11 böcker, det går fort... iallafall om de är bra =).

Inga kommentarer: