13 augusti 2007

Estrid Bengtsdotter och Lotta Kühlhorn - Städa!

Man vet att man börjar bli gammal när man kan bli entusiastisk över en bok som heter Städa!. Denna av mig nyinköpta bok är en liten skrift inom ämnet städning, både till vardags och storstädning. Den handlar om att väcka lusten till städning genom bra redskap, rätt sorts rengöringsmedel, noggrannhet, gott om tid och ordentlig förvaring - och jag finner att jag bara vill hoppa upp ur soffan och genast ta itu med en riktigt ordentlig höststädning.

Till alla er som inte riktigt orkar städa ordentligt rekommenderar jag denna fantastiska bok - läs den, och märk hur städlusten kommer smygande... eller snarare anfaller bakifrån när ni minst anar det.

3 kommentarer:

Skribenten sa...

åh, den här boken älskar jag fortfarande! Köpte den till inflytten till nya lägenheten och håller fortfarande på att inreda städskåpet.

Martina sa...

Ja visst är den fantastisk? Kombinerat med mitt andra inköp "Rensa i röran med feng shui" av Karen Kingston kan det nog bli ordning på saker här hemma =).

Anonym sa...

Jag lånade för ett tag sedan Städa! på jobbets bibliotek och ja, den inspirerar verkligen :)