22 december 2010

Skäms på mig

Oj oj oj... det har verkligen inte gått bra för mig i min egen utmaning Skrivande svenskor i år. Ok, jag har lagt ner alla andra utmaningar under året (Jorden Runt, Nobelpristagarutmaningen, Dystopisommaren, potentiella nobelpristagarkandidater...) men man skulle ju kunna tycka att en utmaning som jag själv håller i och som andra är med på borde prioriteras.

Ja, det kan man ju tycka. Och det tycker jag också, egentligen, men... jag har helt enkelt inte haft lust. Eller tid, för den delen.

Det kommer alltså varken läsas något av Maria Sandel eller Stina Aronson här i år - men all heder åt er som deltog! Särskilt åt Theresan som hittills är den enda som läst böcker av ALLA författare på listan. (Fast jag räknar förstås stenhårt med att både Camilla och Violen läser Stina Aronson innan nyår, för de har läst allting annat de också).

Vi har läst Maria Sandel:
Theresan - Droppar i folkhavet
Violen - Droppar i folkhavet
Camilla - Virveln

Vi har läst Stina Aronson:
Theresan - Hitom himlen
Camilla - Hitom himlen

Jag vet att det finns de som gärna vill ha en ny utmaning nästa år, men jag måste tyvärr göra er besvikna - dels har jag inte kommit på nåt riktigt bra tema och dels är jag rädd för att jag ska tappa lusten mitt i allt som jag gjorde i år. Däremot kommer jag behöva ha åtminstone en utmaning för mig själv: att läsa undan i min oläst-hylla som i skrivande stund innehåller 174 böcker, om jag inte räknat fel - plus fyra till som är på ingång... Om det är nån annan som vill haka på Aktion SUB-Abbau - som alltså gruvligt misslyckades 2009, vilket ni kan se om ni klickar på länken - så är ni välkomna.

6 kommentarer:

Ann-Sofie på OOOF bok sa...

God jul Martina! Det blev inget fullföljt läsande i din utmaning för mig heller. Men ett gott nytt år önskar jag dig med fortsatt bra läsande.

Hanneles bokparadis sa...

En ofärdig trädgård och olästa böcker är bara mysigt, god jul :)

Lyrans Noblesser sa...

Jag har ramlat av utmaningen också, tyvärr. Och min egen lyckas jag nätt och jämnt slutföra. Jag måste också läsa mina olästa nästa år...

enligt O sa...

Det har gått sådär för mig med läsutmaningar också. Skyller på recexen!

Monika Häägg sa...

Utmaningar är bra men man måste inte lyckas fullt ut! Att försöka duger! God Jul!

violen sa...

Tack för den här utmaningen! Den var jättekul tyckte jag. Jag har faktiskt läst Hitom himlen tidigare så jag läste inte om Aronson, det hände visst nåt där också javisst ja det var ju julen som stod vid snöig (minsann) port, klappade på och myste......:-)

Jag gillar ju att läsa sånt som jag inte skulle ha läst om jag bara läser det jag absolut vill....jag är ju lite nyfiken av mig.....
sen tycker jag inte att jag misslyckas om jag inte läser de utmaningar jag är med i, så mycket böcker så lite tid (Håller med Bokmania). Det är kul bara att planera tycker jag

Gott nytt läsår till dig!