24 november 2010

Googleanalys

Google Analytics är rätt kul ändå (jag installerade det häromdan). Än så länge så har jag inte fått några fullständigt vansinniga googlingar, men några står kanske ut lite mer från mängden.

"henry chamberlain, apr, cae "@hotmail.com" - är det så man söker rätt på en emailadress?
"hur man botar en fanatiker svar" - oj, det lät ganska allvarligt, är det väldigt viktigt att få ett botemedel? för någon närstående kanske?
"må bättre till kropp och själ, en bok, vet ej författare"- nej, det vet inte jag heller. kanske google kan svara på det?
"p.j. tracy spela död varför?" - ja, det kan man fråga sig.
"rysk kvinna viktoria" - ?
"skadat knä+skena+kryckor" - vad besviken du måste ha blivit över att du hamnade på en bokblogg. 
"svenska serviser 1950-1975"- allvarligt talat. har jag nånsin skrivit om serviser?
"xrumer blasts" - det här vet jag inte ens vad det är. är jag gammal och ohipp?
"selma räddar nobelpristagare" - h*n behövde en tjuga till bussen?

Sen är det uppenbarligen massor av skolelever som ska skriva uppsatser så här inför terminsslutet. Om Toni Morrisons Älskade till exempel, samt Kvinnor och äppelträd och Mysteriet Edwin Drood. Jag vill bara påpeka för alla att lärare väldigt ofta googlar de också.

5 kommentarer:

Arina sa...

Sedan jag började länka till andra blockar med inläggsrubriker och allt så får jag väldigt många besökare som hittar till mig genom vad andra har skrivit.

Det är ganska irriterande när man själv söker efter något också.

Johannes sa...

Hahah, riktigt riktigt kul att se! Själv har man en sådan liten blogg att jag knappt fått någon googling alls! Ingen knäpp i alla fall :)

Vixxtoria sa...

Jag gillar den där "må bättre till kropp och själ, en bok, vet ej författare". Överhuvudtaget är såna där googlingar när folk liksom resonerar med sökmotorn väldigt spännande. Jag har haft nåt i stil med: "Jag vill läsa en bok om XX" vid ett par tillfällen.

Fast den roligaste var när någon googlat fram bloggaren Petter (från Butter har ordet) med fullt namn, samt "har läst litteraturvetenskap", och sedan kommit till min blogg, och tillbringat mer än 7 minuter med att läsa något där. Och gjort detta TRE gånger på en vecka. Det var inte Petter själv. I alla fall vidkänns han det inte.

Zachan sa...

Man blir alltid så förundrad över hur folk har hittat till ens blogg. Vissa sökningar (som det ges exempel i inlägget) kan vara ganska fantasifulla ;)

Martina sa...

Det hade dykt upp en del nya roliga sökningar idag, varav de flesta förmodligen är gjorda av skolelever - det är mycket teman och motiv i olika böcker. =)