25 november 2010

En månad kvar

Det är nu en månad kvar till julafton. Eller, det var en månad kvar igår. Idag är det alltså en månad minus en dag.

Nu håller min familj etc. inte på så mycket med julklappar (pappa köper endast till barnbarnen, till exempel, och jag funderar på om inte jag och sambon ska ge varandra en gemensam julklapp i år för annars är det lätt att kostnaderna springer iväg), men OM det är så att nån vill ge mig en julklapp så skulle jag inte bli missnöjd om jag fick nåt av följande:

Juli Zeh - Corpus Delicti
Michelle Paver - Dark Matter
Jean-Christophe Valvat - Aurorarama
Cherie Priest - Boneshaker
David Wong - John Dies at the End
Adam L.G. Nevill - Banquet for the Damned
Alison Bechdel - Husfrid : en tragikomisk familjeberättelse
Guy Adams - The World House

Vilken kort önskelista. Särskilt med tanke på hur långa mina önskelistor på Adlibris och Book Depository är just nu... Men av allting jag har på mina listor så är det det här jag är mest sugen på just nu.

3 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Försöker göra julklappandet något mindre. Men en och annan god bok lär det nog bli!

Martina sa...

Jag ska iallafall ge några böcker som julklappar. =)

Emmas Bokhylla sa...

Jaaa! Min lista pa adlibris ar enorm, men jag drog av ett axplock (plus en hel del som inte finns pa listan) nar jag fick fragan om vad jag onskar mig... Sedan komemr man ju pa minst tusen saker till, eller hur?
Snart ar det jul, tjo-ho!