1 juli 2008

Böcker A-Ö: P

Denna gång i Böcker A-Ö är det bokstaven P som ska få en bok, författare och den här gången även en litterär gestalt!
  • Författare: Ellis Peters. Hennes (jo, det är en hon) historiska deckare med broder Cadfael i huvudrollen är som bekant några av mina favoriter!
  • Bok: Perdido Street Station av China Miéville. Vilken bok! Den kommer helt klart att hamna på min topp 5 för 2008. New Weird när det är som bäst.
  • Litterär gestalt: Lord Peter Wimsey! Förstås. Vilken fantastisk människa! Honom hade jag velat lära känna. Jag är nästan lite svartsjuk på Harriet Vane =).
Den här gången var det lätt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

:-) Det är lorden som är anledningen till att kategorin finns...
http://snowflakesinrain.wordpress.com/2008/06/27/favoriter-pa-w/

Martina sa...

Jepp, jag vet =). Jag såg det på din blogg på bokstaven W!