28 januari 2011

No milk, slut*

Idag jobbade jag min sista dag på Norrfjärdens bibliotek. Större delen av dagen gick åt till att överlämna hela rasket till den nya bibliotekarien som börjar på måndag - jag fick säkert med åtminstone hälften av allt viktigt men jag hoppas att det går bra ändå. Hon börjar nämligen med att jobba ensam en vecka eftersom biblioteksassistenten är på skidtävling i Italien... =)

Egentligen var det förstås meningen att hon skulle börja redan denna vecka, men ett sjukt barn satte stopp för den planen. Nå ja, hon har iallafall fått en nyckel, och en lathund med "bra att veta"-grejer som jag skrev ihop i veckan, och ett papper med alla viktiga lösenord.

Den 17 februari påbörjar jag ett treveckorsvikariat på Piteå stadsbibliotek, som ska gå över till RFID-teknik under våren (vilket alltså är anledningen till mitt vikariat - de behöver en person som kan arbeta med det. Plus att en av de ordinarie bibliotekarierna ska vara ledig en månad precis då...), och sen får jag se hur det blir. Jag har sökt lite jobb förstås men konkurrensen är, milt sagt, ganska hård.

Nå ja. Jag får njuta av min två och en halv vecka långa "semester" - eller arbetslöshet, som man också kan kalla det - och passa på att göra de där sakerna jag inte hunnit med när jag jobbat. Sova till exempel, och storstäda. Och nästa helg åker jag ner till Stockholm en vända för att hälsa på mina nyligen nerflyttade f. d. nästan-grannar. (Vilket sätt, va - flytta ner till Stockholm bara för att man fått ett fast heltidsjobb och en nybyggd lägenhet. Herregud, det finns ju inte ens vettigt bredband där nere i obygden.)

*Detta är ett ytterst internt skämt som kommer förstås av exakt en person som läser det här. Eller kanske två.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Det är inte alltid så trevligt att blanda engelska och svenska kan man ju dra som slutsats i alla fall :)

Martina sa...

Ja, precis. Men ibland kan det vara svårt det där med att tänka efter före...