21 december 2011

Hoppsan

Den där alfabetsutmaningen som jag så listigt kom på i början av året? Den gick inte jättebra. Jag lyckades bara läsa böcker av författare från sju bokstäver (fast det blev några fler av t.ex. C-författare, Cussler närmare bestämt) och har inte på något sätt minskat SUB:en. Nya friska tag nästa år, alltså.

Att jag helt plötsligt började jobba heltid, plus att min läslust minskade dramatiskt under hösten, har förstås spelat in, men mest glömde jag nog bort det hela tror jag. Sen så har jag mest läst bibbloböcker snarare än ur den egna bokhyllan... Inte heller positivt för läs- vs. köpstatistiken. Dock har jag varit ganska återhållsam med att köpa böcker - inte för att jag infört köpstopp eller så utan för att jag helt enkelt inte känt för att köpa särskilt mycket. (Jag vet, nånting är fel.) Ja, förutom under Stockholmsresan i oktober förstås.

Anyways! Alfabetsutmaning även 2012, och jag ska göra mitt bästa för att klara den. *cross my heart, osv.*

3 kommentarer:

Ela sa...

Hm... man kanske ska försöka sig på en utmaning nästa år. Jag är så himla dålig på att följa upp sådant, låter det oftast rinna mellan fingrarna. Något som får mig att kliva utanför min bekvämlighetszon vore bra. Typ deckare. Bara för att.

Åsa sa...

Du har ju varit duktig! Jag klarade 3...uselt, uselt. Köpte en hel del nytt samt bokklubbens val gjorde sitt till att de olästa i hyllan förblev stående. Nästa år kan bara bli bättre, jag fortsätter också med alfabetsutmaningen!

Martina sa...

Ela: beror på vilken bekvämlighetszon man lämnar, kanske - jag skulle t.ex. aldrig läsa chick lit, bara för att. Så bra många böcker, så lite tid (för dåliga böcker).

Bea: tack, men jag är fortfarande missnöjd med min insats. =) Får hoppas att det går bättre nästa år!