21 juli 2010

Lugn och stillhet

Idag har jag läst ut Andrew Taylors Det blödande hjärtat (mycket bra, helt klart det bästa jag läst av Taylor) - på jobbet. Ja, så mycket har det varit att göra idag. Onsdagar är stressiga på morgnarna här i Öjebyn; boklådorna till de andra filialerna ska iväg, kravbrev ska skickas, boklådorna som kommer från de andra filialerna ska packas upp, plus de vanliga grejerna: ta in tidningar, registrera nya tidskrifter, vattna blommor(!) och så vidare. Eftersom boklådorna går iväg strax efter 10 måste jag vara här 08.00-08.30 och jag jobbar sen till stängning, dvs. 19. Men, mitt på dagen kan jag istället ta en långlunch på ett par-tre timmar om jag så vill (vi öppnar kl 14), och idag har den gått åt till att läsa Det blödande hjärtat. Det har också varit så lite folk här att jag kunde läsa de sista kapitlena fastän det var öppet... och jag har ändå hunnit med de "vanliga" sakerna, ställt upp böcker, plockat ihop reservationer och sånt.

Nu sitter jag här och trummar med fingrarna. Jag försöker få låntagare att komma hit enbart med tankekraft, så jag kan få nåt att göra. =)

Inga kommentarer: