25 december 2008

Julklappsböcker

Jag fick inte särskilt många böcker den här julen (nå ja, jag har inte fått sambons julklapp än eftersom posten valde att inte skicka den innan jul... och det kan ju vara nån bok med i den julklappen förstås), men det blev iallafall två:



Changeling av Delia Sherman och Uppdraget rädda världen. Båda från Fia.

Tack så mycket! Jag tror starkt på Changeling; hur kan man göra annat med den här taglinen?
"In New York Between, mortals don´t call the shots. The Fairy Folk do."
Jag är ganska nöjd med att jag inte fått så många böcker - jag har alldeles tillräckligt många olästa ändå. Nästa år måste jag göra ett seriöst försök att minska på boktravarna. (Och förresten så fick jag en digitalkamera, så lika glad är jag ändå..!)

4 kommentarer:

Arina sa...

Fick du en kamera, eller har någon hjälpt dig med fotograferingen?

Martina sa...

Jag fick en kamera. =)

Fia sa...

Det var ju superbra att du tyckte om mitt bokval. Jag baserade det på att det var en bok jag skulle kunna läsa själv, alltså måste den vara bra.. ;) Åsså hade en i bokcirkeln rekommenderat den. Kul med kameran btw!

Anonym sa...

Changeling har jag inte hört talas om, men bara omslaget och den där lilla meningen får mig att vilja gå på jakt efter den nu på direkten! Jag måste kolla upp denna bok! o(^x^)o