3 december 2008

En utmaning om åtta

Eftersom jag nu blev utmanad av både Camilla och Snöfrid så kände jag att jag måste anta utmaningen.

Reglerna är:

Publicera reglerna på din blogg.
Svara på sex 8-sakerna.
Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
Nu ser jag väldigt lite på tv (men ganska mycket på tv-serier – en fullt genomförbar oxymoron), så åtta tv-serier som jag gillar blir det – oavsett om de fortfarande går eller inte.

Buffy
Angel
Bones
Life
CSI: Las Vegas
Red Dwarf
Arkiv X
Star Trek: the next generation

8 saker jag gjorde igår:
Hm, igår var det tisdag…

Vaknade
Satt framför datorn
Gick en promenad till affären
Lagade mat
Satt framför datorn lite till
Läste
Såg Conan the Destroyer
Somnade

Ungefär så spännande är mina dagar… varannan dag åker jag dock och simmar, och då brukar jag även äta lunch på stan. Det har jag gjort idag.

8 saker jag ser fram emot:
Julen
Att få ett jobb
...

Sen var det nog inget mer.

8 favoritrestauranger:
Jag väljer att utsträcka den här kategorin till caféer också.

Sushi Bar, Luleå
Shanghai (tror jag stället hette), Örebro
Ekocaféet, Uppsala
Williams (eller William’s pub), Uppsala
Hm, vad hette nu den där pizzerian i Vasa? De hade fantastiska pizzor med rågdegsbotten i alla fall… Nåt på R.
Asian Kitchen, Luleå
Café Symphonie, Luleå
Tehuset, Östersund

8 saker på min önskelista:
En digitalkamera
En symaskin
En hushållsassistent
Diverse kokböcker
Diverse tv-serier på dvd
En Mini Cooper (om vi nu verkligen ska prata orealistiska drömmar)
En synoperation (alternativt nya glasögon)
Att få ringa till CSN, skratta maniskt i luren och sedan betala av mitt studielån i femtioöringar.

8 personer jag utmanar:
Nä, utmaningar håller jag inte på med (och de flesta har nog svarat på den här ändå). Alla som vill, säger jag istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

CSN-önskningen fick mig att skratta så högt att mina arbetskamrater kom för att se vad som var så roligt.

Kan man köra dit med en tryck lastad med femtioöringar, månntro.

Martina sa...

Jag vill iallafall försöka. =)