2 april 2013

Liebster Blog Award

Jag har fått en Liebster Blog Award från Matildas läshörna, tack ska du ha!

När man fått utmärkelsen ska man svara på nio frågor och skicka den vidare till fem andra bloggar.

Vad ville du bli när du var liten?

Först ville jag bli paleontolog, sen arkeolog. Sen blev jag historiker istället (har en fil. kand. i historia).

Vad är du idag?

Bibliotekarie.

Vart vill du helst resa?

Japan och Storbritannien.

Var ser du dig själv om fem år?

Alldeles för svår fråga, nästa!

Rött eller vitt?

Eftersom jag inte dricker vin så svarar jag grönt, som i min favoritfärg.

Sommar eller vinter?

Höst! ;)

Skog eller hav?

Hav. Det är viktigt för mig att bo i närheten av vatten - inte för att jag seglar eller gillar att bada, utan för att det känns fel att inte vara i närheten av vatten.

Vad gör dig ledsen?

Här måste jag nästan kopiera Matilda och säga orättvisor och förtryck. Fast egentligen blir jag förbannad.

Vad är det bästa du vet?

Att sova när jag är riktigt trött. Bland annat.

De jag vill ge en award till är några av de bloggar jag läser oftast: Bokomaten, Bokbabbel, Bokstävlarna, Dark Places och Calliope Books.

3 kommentarer:

Anna (Bokstävlarna) sa...

Jag vill också bo nära vatten, även om det inte nödvändigtvis behöver vara hav. Vilket är ganska lätt i staden jag bor i, som tur är. :)

Martina sa...

Ja, det är ganska lätt i min stad också. =)

Bokbabbel sa...

Tack! Nu har jag också svarat!