11 maj 2011

Bokpackning

För tre dagars bortavaro från hemmet behövs troligen minst tre eller fyra böcker, det kan nog varenda bokbloggare skriva under på. För Stockholmsresan tar jag med Cusslers Skeleton Coast, som jag påbörjade för flera veckor sen, Carrolls (behöver jag ens skriva författarnamnet?) Alice in Wonderland and Through the Looking Glass som jag plötsligt fick syn på i bokhyllan, Jacksons We Have Always Lived in the Castle - samma där som med Alice - och antagligen en bok till. Vilken? Embassytown är inbunden och besvärlig så jag vet inte om jag ids ta med den, och jag vill inte ta en biblioteksbok. Hm. Svårt det där.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Hej, känns surt att skriva detta då jag sett fram emot att träffa er idag. Jag ligger hemma med halsfluss och här lär jag bli liggande resten av helgen. Tar en rain-check ist. Hoppas er träff blir kanonbra idag :)

Martina sa...

Trist! Men förhoppsvis kommer jag ner till Stockholm igen, då kan vi ordna en ny träff. =)

Hanneles bokparadis sa...

biblioteksböcker blir dyrt att tappa bort..

Lisa sa...

Det skulle ju vara kanon :)