9 februari 2008

Hej igen.

Jag mår bättre nu. Och jag har börjat läsa igen. Jag har i princip inte petat på en bok på över en vecka, men igår läste jag några kapitel i De skinande: Tamuli 2 och började sedan på en bok om vanliga (och ovanliga) arbeten i antikens Grekland och Rom; Från IX till V : orgiefixare, begravningsclowner och andra ädla antika yrken.

Men jag kommer att försöka ta det lugnt med läsningen ändå ett tag framöver - det är inte roligt att läsa bara för att man känner att man måste läsa ett visst antal böcker. Så jag får se hur det kommer att gå med läsutmaningen (100 hittills olästa böcker på ett år). Jag ska skriva ner vilka böcker jag läser iallafall - vem vet, det kanske blir 100 stycken ändå.

Förresten, tack för kommentarerna till det föregående inlägget. Det känns bra att folk uppskattar min blogg.

4 kommentarer:

Olivia sa...

Vad bra att du mår bättre!

Jag har slutat att utmana mig själv när det gäller antal lästa böcker, det är tråkigare att läsa när man känner sig stressad och tvungen. 100 böcker på ett år har jag nog inte läst sedan jag var tonåring...

De skinande är rätt bra, Tamuli-serien var det sista bra Eddings skrev innan han började skriva riktigt tråkiga böcker.

Erika sa...

Skönt att höra att du mår bättre, hoppas att det inte var alltför allvarligt.

Jag gillar ju också din blogg! Men läs för din egen skull, stressa inte p.g.a. dina läsare... Själv läser jag nog mindre än de flesta bloggläsare, men man måste ju ha tid för andra saker i sitt liv också.

Erika sa...

... än de flesta bloggSKRIVare, menade jag naturligtvis.

Fröken Nina sa...

Skönt att se dig på banan igen! Ta hand om dig!