8 juli 2011

Höstens böcker

Alla har väl redan gått igenom förlagens och Svensk bokhandels höstkataloger och skrivit upp det som är intressant? Jag har då hittat en del smått och gott:

Albert Bonniers förlag
Marie Hermanson - Himmelsdalen
Thomas Ringstedt - Röd snö
Hwang Sok-Yong - Den gamla trädgården

Alfabeta
Val McDermid - Mörkrets gärning

Bonnier Fakta
Barbro Hedvall - Vår rättmätiga plats

Bra Böcker
Dean Koontz - Vad natten döljer

Brombergs
Umberto Eco - Konspirationen i Prag
Rolf Bauerdick - Hur madonnan kom till månen

Damm förlag
Essie Fox - Sömngångerskan

Forum
A. J. Kazinski - Den sista goda människan
Rona Jaffe - Det bästa av allt
Eva Hornung - Hundpojken

Minotaur
Stephen Booth - Djävulsklippan
Peter Robinson - Roten till det onda
Denise Mina - Getingsommar

Ordfront förlag
Fanny Ambjörnsson - Rosa: den farliga färgen
Hanna von Corswant - Barnflickan

Telegram förlag
Sharon J. Bolton - Ond skörd

Wahlström & Widstrand
Johan Theorin - Sankta Psyko

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

fin lista, några fastnar man direkt

Annika sa...

Jag hade hoppats att Val McDermids nya bok skulle vara en i serien om Jordan/Hill då det är de enda böcker av henne som fungerar för mig.

I övrigt fanns det en hel del tips på din lista, bl.a. Peter James, Peter Robinson, Stephen Booth, Denise Mina och Dean Koontz.

Tack så mycket för tipsen!

Martina sa...

Annika: varsågod! McDermids fristående böcker är faktiskt de jag tycker är bäst, Dödsdomen är min favorit.