6 april 2011

Jobb och sånt

Just nu timvickar jag på biblioteket i Råneå, en av de ordinarie bibliotekarierna där (av två) är sjukskriven i 4-6 veckor så jag täcker upp för henne de tider då områdeschefen - a.k.a. den andra bibliotekarien... känns lite overkill att ha en områdeschef när området består av två personer, men ja ja - inte kan vara där eller behöver syssla med annat, dvs. inre tjänst. Min roll är att hålla bibblan öppen, dvs. sitta i utlåningsdisken, ställa upp böcker m.m.

I måndags åkte jag söderut för en jobbintervju, de skulle lämna besked senast måndag nästa vecka. Å ena sidan så vore det trevligt med ett jobb, men å andra sidan så är det bara på 75% och dessutom bara ett vikariat, på ett år. Plus att jag måste flytta och trassla med dubbelt boende...

Men eftersom måndagen tillbringades på resande fot så hann jag läsa en hel del - jag hade precis börjat på Sarah Langans The Missing (var kanske 30-40 sidor in när jag åkte) och läste ut den när jag satt på Arlanda och väntade på att få boarda planet hem. The Keeper var, tja, ok, men The Missing var riktigt bra. Bara därför ångrar jag lite att jag moochade bort The Keeper för ett tag sen. Jag hade velat läsa den igen.

1 kommentar:

Hanneles bokparadis sa...

svåra val med jobb, om det blir flytt

Mysigt att läsa på resa.