11 maj 2010

Nämen titta

Nu har det gått flera dar sen jag skrev nåt här - igen. Jag har mest praktiserat, eller jobbat som jag faktiskt kallar det... den enda skillnaden mellan praktik och jobb är ju som bekant lönen. Erik Lindegrensamlingen går framåt, jag är, hm, inte riktigt halvfärdig - eller jag är snart klar med böckerna som stod i själva Erik Lindegrenrummet, men jag har inte ens varit ner och kikat i magasinet så jag har ingen aning om hur mycket jag har kvar att katalogisera. Minst lika mycket till, förmodligen mer.

Lite har jag fått läst; jag har avslutat Ghosts of Manhattan och En tyst minut (bra och bra, mer utförliga recensioner kommer, tja, senare) och läser just nu INTE Den vita borgen utan Agatha Christies Destination okänd som jag är mycket osäker på huruvida jag läst den förut. Jag känner inte igen den, men samtidigt visste jag hur en grej ganska tidigt i boken skulle sluta. Konstigt det där.

Och anledningen till att jag läser Christie istället för Pamuk är att jag inte hade med mig Pamuk igår, när jag skulle åka och träna direkt efter jobbet och behövde nåt att läsa under väntetiden innan passet började. Så oerhört praktiskt att bara kunna gå ut och plocka nåt från en hylla, det var ju lite svårare när jag jobbade på Jula.

Inga kommentarer: