21 november 2011

Bokbad

Igår fick jag för mig att ta en bad(!), nånting som jag ALDRIG gör i vanliga fall (tyvärr har jag också därför gett bort de badbomber jag hade men aldrig använde). Till badet blev det Agatha Christie, Död mans fåfänga närmare bestämt. Jag har en Agatha Christie-period just nu. Välbekant och lagom oblodigt. Vad jag däremot inte har är en period då jag hinner läsa de böcker jag lånar på jobbet - idag åkte Val McDermids Mörkrets gärning tillbaks oläst eftersom den var reserverad.

2 kommentarer:

Helena sa...

Undrar hur många timmar jag ägnat åt att läsa Agatha Christie i badet? (Svar: många.) Död mans fåfänga, det är den med Mrs Oliver och basaren (?) där det inträffar ett mord, eller hur? Minns den som väldigt trevlig.

Martina sa...

Japp, mrs Oliver arrangerar en Mördarjakt under en trädgårdsfest och den som spelar offret blir mödad på riktigt.