24 september 2011

En vecka kvar

...till Stockholmsbesöket. Jag tänkte bryta mot alla tänkbara naturlagar och bara ta med EN ENDA bok, dvs. nånting jag kan läsa på flyget på vägen ner, eftersom tidigare weekendresor inte medgivit nån mer lästid än så (jo, flyget på vägen upp förstås, plus eventuell väntetid på flygplatsen).

De traditionsenliga besöken på SF-bokhandeln och The English Bookshop innebär ju också påfyllnad av bokhyllan, och SÅ mycket plats har jag inte i min kabinväska. Orka betala för att checka in bagage, liksom... Men när jag läste senaste Allt om mat på en fikarast hittade jag också ytterligare ett måste-besök, nämligen Pärlans konfektyr - kolor enligt 30-talsrecept! Vem kan motstå? Jag måste köpa åtminstone några av varje sort, även om saltlakritskolorna kommer att gå oavkortat till sambon pga min motvilja mot lakrits.

Nu ska jag börja med Himmelsdalen av Marie Hermanson som ska tillbaks till biblioteket på torsdag. Vad det blir som slutligen får följa med på flyget, ja, det får jag se när det blir aktuellt.

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

SF-bokhandeln har så mycket roligt, närheten finns även English Bookshop och jag har berättat om bra antikvariat i Gamla Stan.

Anna (Bokstävlarna) sa...

Icke att förglömma: den (nåja) traditionsenliga skräckbloggarfikan! :)

Martina sa...

Haha, ge det några stockholmsbesök till så ska du se att även skräckbloggarfikan blir traditionsenlig. =)