4 januari 2013

Alfabetsutmaning 2013

Min alfabetsutmaning för 2012 misslyckades grundligt - jag läste endast sex av maximalt 22 böcker. Så på´t igen 2013 alltså! Fast med 2011 års koncept, dvs. läsa fritt ur oläst-hyllan istället för att lista titlar.

A

B Max Brooks - Världskrig Z

C Clive Cussler - Devil´s Gate

D Jennie Dielemans - Välkommen till Paradiset: reportage om turistindustrin

E Rebecka Edgren Aldén och Tinni Ernsjöö Rappe - Skriet från kärnfamiljen

F

G Neil Gaiman - The Ocean at the End of the Lane

H

I

J Jackson, Shirley - We Have Always Lived in the Castle

K

L Lebbon, Tim - Coldbrook

M

N

O Sofi Oksanen - När duvorna tystnar

P

Q - Inga böcker

R

S

T

U - Inga böcker

V

X - Inga böcker

Y

Z

ÅÄÖ - Inga böcker

4 kommentarer:

Åsa sa...

Även jag misslyckades förra året, blev tre ur hyllan tror jag, men är på'att igen i år...

Martina sa...

Ja, NÅT år måste man ju klara det. =) Kanske det blir i år.

Jenny Holmström sa...

Jag hakade på utmaningen 2011 och klarade den då. Nu känner jag att det är dags igen. Jag hakar gärna på din utmaning, den är rolig!

Martina sa...

Välkommen!