25 juni 2012

Midsommarhelgen

Under midsommarhelgen befann jag mig i Stockholm hos Any Moment Called Now-Sussi och hennes man - tillsammans, efter många om och men, med min sambo. Ni som följer mig på twitter har säkert koll på dramat... Tyvärr mådde han inte jättebra under helgen, lite feber och allmän trötthet, men han härdade ut nästan hela tiden.

Helgen tillbringades med spel (Spank the Monkey och Munchkin Cthulhu), film (Indiana Jones : Raiders of the Lost Ark, Mega Python vs. Gatoroid och The Fifth Element), god mat (sushi, indiskt, dumplings och nudlar) och även lite shopping på söndagen då det faktiskt var nånting som var öppet. Ett traditionsenligt besök på The English Shop där jag fått strikta order från en kompis om att köpa marmite samt ett likaledes traditionsenligt besök på SF-bokhandeln där jag faktiskt inte kände mig särskilt inspirerad. Till slut köpte jag en bok (en Lovecraft-samling) mest för att boken jag haft med mig (The Death Relic av Chris Kuzneski) inte var särskilt bra. Dock fick även Sherlock Holmes: A Game of Shadows på blu-ray samt en Captain America-plushie följa med hem.

En snabbsväng på Comic Heaven medförde även att jag köpte en Bobble Head Jawa som ska få bo på mitt skrivbord. Utini!

(Det blev visst några nagellack också. Vet inte hur det gick till.)

2 kommentarer:

Anna (Bokstävlarna) sa...

De där sneaky nagellacken, de har en tendens att smyga sig med oavsett vad man annars köper. Särskilt när det kommer nya roliga färger och lockar.

Martina sa...

Den här gången blev det ett pistagegrönt och ett... lilaskimrande. Två nyanser jag är rätt säker på att jag EGENTLIGEN har rätt måga av. ;) Men de fick följa med hem ändå.